Σχέδιο Μικροδιδασκαλίας (20΄)
Βασιλική Παπαϊωάννου, Εκπαιδευτικός αγγλικής γλώσσας Β/θμιας
Γνωστικό Αντικείμενο: Επαγγελματικός Προσανατολισμός & Δεξιότητες Καριέρας
Τίτλος Μικροδιδασκαλίας: Το Βιογραφικό Σου (CV): Η Πρώτη Επαγγελματική Ταυτότητα
Προφίλ Εκπαιδευομένων: Μαθητές Γ' Λυκείου (Προετοιμασία για μετάβαση στην αγορά εργασίας/σπουδές).
Η μικροδιδασκαλία "Το Βιογραφικό Σου (CV): Η Πρώτη Επαγγελματική Ταυτότητα" απευθύνθηκε σε μαθητές Γ' Λυκείου, εστιάζοντας στην κατανόηση της δομής και της σημασίας του Βιογραφικού Σημειώματος ως το βασικό "διαβατήριο" για την αγορά εργασίας ή τις περαιτέρω σπουδές. Ο βασικός στόχος ήταν να εξηγηθεί ότι το CV δεν είναι απλώς μια λίστα τίτλων, αλλά ένα στρατηγικό εργαλείο επαγγελματικής προβολής.
Μέσα από διαδραστικές τεχνικές όπως το AnswerGarden, οι μαθητές διερεύνησαν τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους και τις προσδοκίες των εργοδοτών, καταλήγοντας στα κρίσιμα "Dos and Don'ts" της σύνταξης ενός σύγχρονου βιογραφικού. Η έμφαση δόθηκε στην αντίστροφη χρονολογική σειρά και στην ανάγκη για τεκμηρίωση των προσόντων με υπευθυνότητα και χωρίς υπερβολές.
Το πιο κεντρικό και βιωματικό μέρος της διδασκαλίας ήταν η πρακτική της Κωδικοποίησης Δεξιοτήτων. Οι μαθητές κλήθηκαν να μετατρέψουν τις σχολικές και εξωσχολικές τους εμπειρίες (όπως ο εθελοντισμός ή η συμμετοχή σε ομάδες) σε εφαρμόσιμες επαγγελματικές δεξιότητες (π.χ., "Ομαδικότητα", "Ηγεσία", "Problem Solving"), χρησιμοποιώντας το ψηφιακό εργαλείο Padlet.
Αυτή η διαδικασία τους βοήθησε να αντιληφθούν πώς κάθε δράση μπορεί να αναδειχθεί ως προσόν. Επιπλέον, μέσω της ετεροτροφοδότησης στο Padlet, οι μαθητές έδωσαν ανατροφοδότηση ο ένας στον άλλο, ενισχύοντας τη συνεργατική μάθηση και την κριτική τους ικανότητα.
Ολοκληρώνοντας, η διδασκαλία πέτυχε όχι μόνο να μεταδώσει τις γνώσεις για τη σωστή σύνταξη ενός βιογραφικού, αλλά και να καλλιεργήσει τις απαραίτητες στάσεις και δεξιότητες. Η άμεση αξιολόγηση μέσω Mentimeter επιβεβαίωσε την κατανόηση της κρίσιμης λειτουργίας του CV ως "διαβατηρίου" για τη συνέντευξη και τη σημασία της συνεχούς ανάπτυξης δεξιοτήτων. Το μάθημα λειτούργησε ως ένα ισχυρό κίνητρο, προκαλώντας το ενδιαφέρον των μαθητών για την περαιτέρω αναζήτηση πόρων (τόσο στα Ελληνικά όσο και στα Αγγλικά) και την άμεση έναρξη του σχεδιασμού του δικού τους, εξατομικευμένου βιογραφικού, θέτοντας έτσι τις βάσεις για την επαγγελματική τους μετάβαση.










Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου