Οι εκπαιδευτές αλλά και οι εκπαιδευόμενοι αφού εξήραν τη σημασία της πρόληψης και των βημάτων παρέμβασης σε περίπτωση κρίσης στη σχολική μονάδα (σύγκληση της ομάδας, διασταύρωση πληροφοριών, ορισμός προβλήματος, διαστάσεων και συνεπειών, ενεργοποίηση των τρόπων επικοινωνίας που έχουν προβλεφθεί, ενδεχόμενη κατανομή αρμοδιοτήτων κλπ) μίλησαν για τις δυνατότητες και προκλήσεις εφαρμογής του σχεδίου δράσης (για το πρωταρχικό πρόβλημα) στη σχολική μονάδα, για την αξία της υποστήριξης και ενθάρρυνσης μετά την κρίση και τα ξεκάθαρα βήματα τα οποία χρειαζόμαστε στα σχολεία μας προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κρίση (καλή επικοινωνία, συχνές συναντήσεις ΣΣ, εντοπισμός και αναγνώριση προβλημάτων, ανάληψη προσωπικής ευθύνης κλπ).
Μεγάλη σημασία δόθηκε στο λεγόμενο 'πρωτόκολλο διαχείρισης κρίσης΄ και στο σχέδιο δράσης που απαιτείται κάθε φορά με πρακτικές οδηγίες και το οποίο θα είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται και να 'δημιουργούν' οι εκπαιδευτικοί σε περίπτωση κρίσης στη δική τους σχολική μονάδα μετά το πέρας όλης της εκπαίδευσης. Πολύ σημαντικό βέβαια, τόνισαν οι ειδικοί, είναι να αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί πότε χρειάζεται παρέμβαση και εφαρμογή του πρωτοκόλλου (π.χ σε περίπτωση στοχοποίησης μαθητών, απειλών, ξεσπασμάτων, τάσεων αυτοκαταστροφής κλπ.)
Η εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε στον 8ο οροφο στο συγκρότημα Μουρτζούκου στη ΔΔΕ από τις 12.00 έως τις 14.15 περίπου με μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών.
Φωτογραφίες από τη σημερινή εκπαίδευση θα βρείτε εδώ:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου