Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2018

«Πρακτικές Διαχείρισης Πρόληψης Εξαρτητικών Συμπεριφορών Μαθητών/τριών» (2η συνάντηση)

Υλοποιήθηκε σήμερα 1.2.2018 (για τα ΕΠΑ.Λ και ΓΕΛ) - και χθες 31.1.2018 για τα γυμνάσια - η δεύτερη επιμορφωτική συνάντηση των εκπαιδευτικών ΔΕ Μαγνησίας που αποτελούν μέλη των ομάδων πρόληψης και διαχείρισης κρίσης των σχολικών τους μονάδων από το ΚΕΘΕΑ ΠΙΛΟΤΟΣ - μία δράση του Γραφείου ΣΣ ΔΕ Μαγνησίας και του συμβουλευτικού σταθμού Νέων Μαγνησίας με επιμορφωτές την εκπαιδευτική ομάδα του ΚΕΘΕΑ ΠΙΛΟΤΟΣ που αποτελείται από τους:

  • Δημήτρη Αλεξίου
  • Κλαίρη Κουτρουλή
  • Ξενοφώντα Σελπεσάκη

Οι επιμορφωτές αφού έκαναν μια σύντομη εισήγηση που περιελάμβανε:
α) τον ορισμό του περιστατικού προς διαχείριση
β) τις αρχές και βήματα διαχείρισης περιστατικού που προβληματίζει τη σχολική κοινότητα (πρωτόκολλο διαχείρισης κρίσεων μέσα στο σχολικό περιβάλλον)

χώρισαν τους εκπαιδευόμενους σε ομάδες οι οποίες μελέτησαν, συζήτησαν και παρουσίασαν τις απόψεις τους για πραγματικό περιστατικό. 

Οι εκπαιδευτές αλλά και οι εκπαιδευόμενοι αφού εξήραν τη σημασία της πρόληψης και των βημάτων παρέμβασης σε περίπτωση κρίσης στη σχολική μονάδα (σύγκληση της ομάδας, διασταύρωση πληροφοριών, ορισμός προβλήματος, διαστάσεων και συνεπειών, ενεργοποίηση των τρόπων επικοινωνίας που έχουν προβλεφθεί, ενδεχόμενη κατανομή αρμοδιοτήτων κλπ) μίλησαν για τις δυνατότητες και προκλήσεις εφαρμογής του σχεδίου δράσης (για το πρωταρχικό πρόβλημα) στη σχολική μονάδα, για την αξία της υποστήριξης και ενθάρρυνσης μετά την κρίση και τα ξεκάθαρα βήματα τα οποία χρειαζόμαστε στα σχολεία μας προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κρίση (καλή επικοινωνία, συχνές συναντήσεις ΣΣ, εντοπισμός και αναγνώριση προβλημάτων, ανάληψη προσωπικής ευθύνης κλπ). 

Μεγάλη σημασία δόθηκε στο λεγόμενο 'πρωτόκολλο διαχείρισης κρίσης΄ και στο σχέδιο δράσης που απαιτείται κάθε φορά με πρακτικές οδηγίες και το οποίο θα είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται και να 'δημιουργούν' οι εκπαιδευτικοί σε περίπτωση κρίσης στη δική τους σχολική μονάδα μετά το πέρας όλης της εκπαίδευσης. Πολύ σημαντικό βέβαια, τόνισαν οι ειδικοί, είναι να αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί πότε χρειάζεται παρέμβαση και εφαρμογή του πρωτοκόλλου (π.χ σε περίπτωση στοχοποίησης μαθητών, απειλών, ξεσπασμάτων, τάσεων αυτοκαταστροφής κλπ.)


Η εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε στον 8ο οροφο στο συγκρότημα Μουρτζούκου στη ΔΔΕ από τις 12.00 έως τις 14.15 περίπου με μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών.

Φωτογραφίες από τη σημερινή εκπαίδευση θα βρείτε εδώ:






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Μαθησιακές δυσκολίες, διδασκαλία και αξιολόγηση της αγγλικής γλώσσας »

Τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2024 και ώρα 12.30 - 14.00 υλοποιήθηκε προγραμματισμένη, διαδικτυακή επιμόρφωση (μέσω webex) εκπαιδευτικών αγγλικής...