Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2025

3η υποστηρικτική συνάντηση - Εφαρμογή στην τάξη

Η πρόσφατη 3η υποστηρικτική συνάντηση αποτέλεσε κομβικό σημείο προετοιμασίας για τους επιμορφούμενους, εστιάζοντας στην κρίσιμη φάση της «εφαρμογής στην τάξη». Οι συναντήσεις αυτές έχουν ως κύριο στόχο την άρτια προετοιμασία τους για την υλοποίηση και τον αναστοχασμό των δράσεων, οι οποίες έρχονται να συναντήσουν τις ιδιαίτερες ανάγκες τους και των σχολικών μονάδων τους.

Στο πλαίσιο αυτό, κάθε επιμορφούμενος καλείται να προσαρμόσει έτοιμες δράσεις ή να σχεδιάσει και στη συνέχεια να υλοποιήσει συνολικά έξι (6) «παρεμβάσεις» εφαρμογής στην τάξη, εντάσσοντάς τες σε μία τουλάχιστον διδακτική ώρα και αξιοποιώντας τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Οι εκπαιδευτικοί, με την υποστήριξη και την καθοδήγηση του επιμορφωτή τους, χρησιμοποιούν τις διαθέσιμες υποδομές των σχολικών τους μονάδων (εργαστήρια, διαδραστικούς πίνακες, φορητούς υπολογιστές, προβολείς κ.λπ.) για να εφαρμόσουν ολοκληρωμένα σενάρια ή μεμονωμένες δραστηριότητες με τους μαθητές τους.



Σύμφωνα με τους ειδικότερους στόχους του μεικτού μοντέλου Επιμόρφωσης Β’ Επιπέδου, οι επιμορφούμενοι οφείλουν, εν γένει, να προετοιμάζουν και να υλοποιούν μία «παρέμβαση» με χρήση/αξιοποίηση ΤΠΕ κάθε δεκαπενθήμερο. Ως παρέμβαση ορίζεται κάθε φορά που υλοποιείται στην τάξη, μαζί με τους μαθητές, κάποια δραστηριότητα με ΤΠΕ ή ένα μέρος εκπαιδευτικού σεναρίου κάνοντας χρήση ΤΠΕ, ανεξάρτητα από τη χρονική της διάρκεια. Αυτή η ευελιξία προσαρμογής στις πραγματικές συνθήκες της τάξης αποτελεί μια ουσιαστική ποιοτική διαφοροποίηση του προγράμματος.

Η υλοποίηση των «παρεμβάσεων» είναι υποχρεωτική προϋπόθεση για τη συμμετοχή στην τελική δοκιμασία πιστοποίησης. Επιπρόσθετα, οι επιμορφούμενοι υποχρεούνται να συμπληρώνουν σε ειδικά διαμορφωμένες φόρμες στοιχεία τεκμηρίωσης και υλικό από τις παρεμβάσεις που υλοποίησαν, τα οποία ελέγχονται, αποτιμώνται και βαθμολογούνται από τον επιμορφωτή.

Στη διάρκεια αυτής της συνάντησης, ο επιμορφωτής χώρισε τους συμμετέχοντες σε δωμάτια και ομάδες συζήτησης, προκειμένου να εμβαθύνουν στην ενσωμάτωση της δημιουργικότητας στη μαθησιακή διαδικασία. Οι ομάδες συζήτησαν ενεργά για το πώς μπορούν να ενσωματώσουν τη δημιουργικότητα στις παρεμβάσεις τους, αξιοποιώντας τα νέα εργαλεία και τις παιδαγωγικές προσεγγίσεις.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

3η υποστηρικτική συνάντηση - Εφαρμογή στην τάξη

Η πρόσφατη 3η υποστηρικτική συνάντηση αποτέλεσε κομβικό σημείο προετοιμασίας για τους επιμορφούμενους, εστιάζοντας στην κρίσιμη φάση της «εφ...