Κυριακή 18 Μαρτίου 2018

«Πρακτικές Διαχείρισης Πρόληψης Εξαρτητικών Συμπεριφορών Μαθητών/τριών» (3η συνάντηση)

Υλοποιήθηκε την Τετάρτη 14.3.2018 (για τα ΕΠΑ.Λ και ΓΕΛ) - και την  Πέμπτη 15.3.2018 για τα γυμνάσια, στον καινούριο χώρο του ΚΕΘΕΑ ΠΙΛΟΤΟΣ αυτή τη φορά, η 3η επιμορφωτική συνάντηση των εκπαιδευτικών ΔΕ Μαγνησίας που αποτελούν μέλη των ομάδων πρόληψης και διαχείρισης κρίσης των σχολικών τους μονάδων από το ΚΕΘΕΑ ΠΙΛΟΤΟΣ - μία πρωτοβουλία και δράση του Γραφείου Σχολικών Συμβούλων ΔΕ Μαγνησίας και του συμβουλευτικού σταθμού Νέων Μαγνησίας με επιμορφωτές την εκπαιδευτική ομάδα του ΚΕΘΕΑ ΠΙΛΟΤΟΣ που αποτελείται από τους:

  • Δημήτρη Αλεξίου
  • Κλαίρη Κουτρουλή
  • Ξενοφώντα Σελπεσάκη

Οι επιμορφωτές  έκαναν σύντομη αναφορά στο τι ειπώθηκε στις προηγούμενες συναντήσεις και συζήτησαν με τους εκπαιδευτικούς τα στάδια της αλλαγής (ΠΡΙΝ - ΤΩΡΑ - ΜΕΤΑ) ξεκινώντας από την πρόληψη, χωρίς να αποκλείεται και η δράση όμως στο Τώρα, εαν παρουσιαστεί ένα πρόβλημα στη σχολική μονάδα, για το οποίο δεν έχουμε εγκαίρως προνοήσει. Η κ. Κουτρουλή τόνισε ότι είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε και να πείσουμε συναδέλφους ότι το θέμα δεν αφορά τους ειδικούς. Να αλλάξει σιγά σιγά η νοοτροπία μέσα μας από το ότι δεν μπορώ να κάνω κάτι στο προβληματίζομαι γι΄αυτό που συμβαίνει και να να σκέφτομαι τι μπορώ να κάνω από τη θέση μου για τη συγκεκριμένη κατάσταση. Ο κος Σελπεσάκης συμπλήρωσε ότι όλα που γίνονται στη σχολική μονάδα αφορούν ένα σύστημα και για οποιαδήποτε απόφαση ή δράση θα πρέπει να συμφωνήσουν όλα τα μέρη της σχολικής κοινότητας, ορατά και αόρατα και να υπάρχει κινητοποίηση, μπαίνοντας πάντα στα παπούτσια των άλλων. 

Η αλλαγή είναι δύσκολη και σε κάθε στάδιο αλλαγής (αδιαφορία, προβληματισμός, απόφαση, δράση, συντήρηση) υπάρχουν εκατοντάδες θέματα προς αντιμετώπιση. Είναι σημαντικό, όμως, να προβληματιζόμαστε πώς μπορούμε να κάνουμε τον κύκλο, επειδή ο καθένας έχει τα δικά του προβλήματα ή μπορεί σε κάθε περίπτωση ακόμη και υποτροπιάσει σε κάποιο στάδιο και να πρέπει να ξαναρχίσει από την αρχή τα στάδια της αλλαγής. 

Σε κάθε περίπτωση, οι προυποθέσεις μια αποτελεσματικής και διαρκούς διαχείρισης είναι (όπως κατεγράφησαν από τους εκπαιδευτικούς στην προηγούμενη συνάντηση):

  • η ενεργοποιημένη ομάδα ΟΔΠ σε ρόλο και αρμοδιότητες σε κοινή ομοφωνία
  • η διενέργεια στοχευμένων και αποτελεσματικών εφημεριών, ώστε να υπάρχει η 'ματιά'
  • η έγκαιρη διαχείριση των περιστατικών, ακόμη και από τη φάση υποψίες, υπόνοιες (πριν την έκρηξη) που συνδέεται με διαρκή επικοινωνία με την ομάδα των εκπαιδευτικών
  • η ενεργοποίηση μαθητικών ομάδων που θα έχουν κι αυτές ενεργό ρόλο στη διαχείριση της κρίσης (δεν αφορά δηλαδή μόνο τους εκπαιδευτικούς)
  • η καταγραφή δράσεων πριν την κρίση
  • η δημιουργία ευνοικότερου κλίματος στο σχολικό περιβάλλον

Οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να χειριστούν μια μελέτη περίπτωσης και να την προσεγγίσουν σε ομάδες από διαφορετικούς ρόλους (ομάδα μαθητή, ομάδα διευθυντή, ομάδα γονιών, ομάδα εκπαιδευτικών και ομάδα φίλων και ομοτίμων).

Φωτογραφίες από την επιμόρφωση θα βρείτε εδώ:












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Μαθησιακές δυσκολίες, διδασκαλία και αξιολόγηση της αγγλικής γλώσσας »

Τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2024 και ώρα 12.30 - 14.00 υλοποιήθηκε προγραμματισμένη, διαδικτυακή επιμόρφωση (μέσω webex) εκπαιδευτικών αγγλικής...