Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Πρακτικές Διαχείρισης Πρόληψης Εξαρτητικών Συμπεριφορών Μαθητών/τριών» (3η συνάντηση)

Υλοποιήθηκε την Τετάρτη 14.3.2018 (για τα ΕΠΑ.Λ και ΓΕΛ) - και την  Πέμπτη 15.3.2018 για τα γυμνάσια, στον καινούριο χώρο του ΚΕΘΕΑ ΠΙΛΟΤΟΣ αυτή τη φορά, η 3η επιμορφωτική συνάντηση των εκπαιδευτικών ΔΕ Μαγνησίας που αποτελούν μέλη των ομάδων πρόληψης και διαχείρισης κρίσης των σχολικών τους μονάδων από το ΚΕΘΕΑ ΠΙΛΟΤΟΣ - μία πρωτοβουλία και δράση του Γραφείου Σχολικών Συμβούλων ΔΕ Μαγνησίας και του συμβουλευτικού σταθμού Νέων Μαγνησίας με επιμορφωτές την εκπαιδευτική ομάδα του ΚΕΘΕΑ ΠΙΛΟΤΟΣ που αποτελείται από τους:

  • Δημήτρη Αλεξίου
  • Κλαίρη Κουτρουλή
  • Ξενοφώντα Σελπεσάκη

Οι επιμορφωτές  έκαναν σύντομη αναφορά στο τι ειπώθηκε στις προηγούμενες συναντήσεις και συζήτησαν με τους εκπαιδευτικούς τα στάδια της αλλαγής (ΠΡΙΝ - ΤΩΡΑ - ΜΕΤΑ) ξεκινώντας από την πρόληψη, χωρίς να αποκλείεται και η δράση όμως στο Τώρα, εαν παρουσιαστεί ένα πρόβλημα στη σχολική μονάδα, για το οποίο δεν έχουμε εγκαίρως προνοήσει. Η κ. Κουτρουλή τόνισε ότι είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε και να πείσουμε συναδέλφους ότι το θέμα δεν αφορά τους ειδικούς. Να αλλάξει σιγά σιγά η νοοτροπία μέσα μας από το ότι δεν μπορώ να κάνω κάτι στο προβληματίζομαι γι΄αυτό που συμβαίνει και να να σκέφτομαι τι μπορώ να κάνω από τη θέση μου για τη συγκεκριμένη κατάσταση. Ο κος Σελπεσάκης συμπλήρωσε ότι όλα που γίνονται στη σχολική μονάδα αφορούν ένα σύστημα και για οποιαδήποτε απόφαση ή δράση θα πρέπει να συμφωνήσουν όλα τα μέρη της σχολικής κοινότητας, ορατά και αόρατα και να υπάρχει κινητοποίηση, μπαίνοντας πάντα στα παπούτσια των άλλων. 

Η αλλαγή είναι δύσκολη και σε κάθε στάδιο αλλαγής (αδιαφορία, προβληματισμός, απόφαση, δράση, συντήρηση) υπάρχουν εκατοντάδες θέματα προς αντιμετώπιση. Είναι σημαντικό, όμως, να προβληματιζόμαστε πώς μπορούμε να κάνουμε τον κύκλο, επειδή ο καθένας έχει τα δικά του προβλήματα ή μπορεί σε κάθε περίπτωση ακόμη και υποτροπιάσει σε κάποιο στάδιο και να πρέπει να ξαναρχίσει από την αρχή τα στάδια της αλλαγής. 

Σε κάθε περίπτωση, οι προυποθέσεις μια αποτελεσματικής και διαρκούς διαχείρισης είναι (όπως κατεγράφησαν από τους εκπαιδευτικούς στην προηγούμενη συνάντηση):

  • η ενεργοποιημένη ομάδα ΟΔΠ σε ρόλο και αρμοδιότητες σε κοινή ομοφωνία
  • η διενέργεια στοχευμένων και αποτελεσματικών εφημεριών, ώστε να υπάρχει η 'ματιά'
  • η έγκαιρη διαχείριση των περιστατικών, ακόμη και από τη φάση υποψίες, υπόνοιες (πριν την έκρηξη) που συνδέεται με διαρκή επικοινωνία με την ομάδα των εκπαιδευτικών
  • η ενεργοποίηση μαθητικών ομάδων που θα έχουν κι αυτές ενεργό ρόλο στη διαχείριση της κρίσης (δεν αφορά δηλαδή μόνο τους εκπαιδευτικούς)
  • η καταγραφή δράσεων πριν την κρίση
  • η δημιουργία ευνοικότερου κλίματος στο σχολικό περιβάλλον

Οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να χειριστούν μια μελέτη περίπτωσης και να την προσεγγίσουν σε ομάδες από διαφορετικούς ρόλους (ομάδα μαθητή, ομάδα διευθυντή, ομάδα γονιών, ομάδα εκπαιδευτικών και ομάδα φίλων και ομοτίμων).

Φωτογραφίες από την επιμόρφωση θα βρείτε εδώ:












Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δράσεις Ενεργού Πολιτειότητας: Συνάντηση (συν)εργασίας με διευθυντές σχολικών μονάδων παιδαγωγικής ευθύνης

Σήμερα Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025 υλοποιήθηκε διαδικτυακά συνάντηση συνεργασίας με διευθυντές σχολείων παιδαγωγικής ευθύνης με θέματα: ·          «Δράσεις ενεργού πολίτη» ·          Εύρυθμη λειτουργία σχολικών μονάδων,  ·          Σχολική διαμεσολάβηση  ·          Ενδοσχολική επιμόρφωση ·          Ετεροπαρατήρηση ·          Άλλα θέματα παιδαγωγικά, διδακτικά κλπ.   Θα βρείτε την παρουσίαση για διευθυντές εδώ Στους διευθυντές δόθηκαν επίσης οι σύνδεσμοι των padlet που δημιουργήθηκαν με εκπαιδευτικούς των σχολείων και επικαιροποιούνται καθημερινά,  με σκοπό να αποσταλούν σε μαθητές και γονείς για ενημέρωση: 1. 5ο ΓΕ.Λ Ζωγράφου με θέμα την (κάθε μορφής) Βία 2. 16ο Γυμνάσιο Αθηνών με θέμα την Εφηβεία 3. 1ο Γυμνάσιο Ζωγράφο...

Διαδικτυακή επιμόρφωση εκπαιδευτικών με θέμα «TPR: Total Physical Response»

  Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας και σύμφωνα με τις ανωτέρω σχετικές, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή, επιμορφωτική συνάντηση για εκπαιδευτικούς Π Ε06 Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων (διδασκόντων/ουσών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού) την Παρασκευή, 22-11-2024 και ώρα 13:15 - 14:00 με θέμα:  « TPR : Total Physical R esponse » και εισηγήτρια την Shannon McIntyre .   Το Total Physical Response (TPR) αποτελεί μέθοδο διδασκαλίας ξένων γλωσσών, η οποία βασίζεται στον συντονισμό της γλώσσας και της σωματικής κίνησης. Στην επιμορφωτική συνάντηση, δόθηκαν πρακτικές οδηγίες για την εφαρμογή του στην τάξη.   Βιογραφικό Εισηγήτριας: Η Shannon McIntyre είναι Education Specialist and Program Manager , με 15ετή εμπειρία στον σχεδιασμό αναλυτικών προγραμμάτων για τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας   σε μαθητές/τριες μικρής ηλικίας καθώς και στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών με έμφαση στην εισαγωγή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας στην εκπαίδευση στις ΗΠΑ,...

Ένας οδηγός για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στα Νηπιαγωγεία!

  Αγαπητοί/ες εκπαιδευτικοί της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία, Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, θα ήθελα να εκφράσω αφενός τα συγχαρητήριά μου για την ανάληψη υπηρεσίας σε νηπιαγωγεία και αφετέρου τη βαθιά μου εκτίμηση και ευγνωμοσύνη για την αφοσίωση και τον ενθουσιασμό σας. Η δουλειά σας είναι καθοριστική για την ανάπτυξη και τη μάθηση των μικρών παιδιών, και ειδικά για την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας από την τρυφερή ηλικία του νηπιαγωγείου. Συμβάλλετε σημαντικά στην οικοδόμηση μιας θετικής στάσης προς την αγγλική γλώσσα και τη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών. Η υπομονή σας, η δημιουργικότητά σας και η ικανότητά σας να ενσωματώνετε τη γλώσσα σε διασκεδαστικές δραστηριότητες κάνουν τη μάθηση μια ευχάριστη εμπειρία για τους μικρούς σας μαθητές. Εύχομαι η φετινή χρονιά να είναι γεμάτη χαμόγελα, επιτυχίες και δημιουργικές στιγμές. Να συνεχίσετε να εμπνέετε τα παιδιά με την αγάπη σας για τη γλώσσα και την εκπαίδευση. Είμαι σίγουρη ότι με την αφοσίωσή σας, θα συνεχίσετε ...