Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Μαθησιακές Δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών: από τη διάγνωση στην αντιμετώπιση», 8.3.2018, 8ο Γυμνάσιο Βόλου

Στο πλαίσιο του επιμορφωτικού κύκλου με θέμα:

 «Ο πολλαπλός ρόλος του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο σχολείο»

την Πέμπτη 8/3/2018 στις 17:00 στο 8ο Γυμνάσιο Βόλου, έλαβε χώρα η 5η επιμορφωτική συνάντηση επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς α/θμιας και β/θμιας Ν. Μαγνησίας με θέμα:

 «Μαθησιακές Δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς  μαθητών: από τη διάγνωση στην αντιμετώπιση»

Την ευθύνη της διοργάνωσης των επιμορφωτικών συναντήσεων έχουν η Σχολική Σύμβουλος ΠΕ06 κα Β. Παπαϊωάννου και ο Υπεύθυνος του ΣΣΝ Μαγνησίας κος Α. Πλαγεράς.

Εισηγήτρια της σημερινής συνάντησης ήταν η κα Λουάρη Μαρίνα, Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής και προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ Μαγνησίας. Στην τοποθέτησή της τόνισε ότι οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ένα θέμα το οποίο έχει απασχολήσει ιδιαίτερα την επιστημονική εκπαιδευτική κοινότητα  τα τελευταία περίπου 40 χρόνια και υπάρχει ανάγκη έγκαιρης διάγνωσης προκειμένου να υπάρξει βελτίωση. Σύμφωνα με την εισήγηση της κ. Λουάρη, όταν διαγνωστεί μια μαθησιακή δυσκολία ως την τετάρτη δημοτικού, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες διόρθωσης. 

 Οι ερευνητές προσπαθώντας να ορίσουν το περιεχόμενο αυτού του όρου (μαθησιακές δυσκολίες) και έχουν εντοπίσει κάποια κοινά χαρακτηριστικά στους μαθητές που φέρονται ότι τις αντιμετωπίζουν.
Τα χαρακτηριστικά αυτά αφορούν τόσο στην επίδοσή τους στο σχολείο (γνωστικά χαρακτηριστικά) όσο και στη συμπεριφορά τους στο σχολείο αλλά και έξω από αυτό (κοινωνικο-συναισθηματικά χαρακτηριστικά). 

Όσον αφορά την επίδοση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στο σχολείο, οι περισσότεροι ερευνητές έχουν ασχοληθεί με τις δυσκολίες κυρίως που αυτοί οι μαθητές αντιμετωπίζουν στην ανάγνωση και στη γραφή. Οι δυσκολίες τους έχουν μελετηθεί λεπτομερώς και πάνω σ’ αυτές έχουν προταθεί πληθώρα εκπαιδευτικών στρατηγικών παρέμβασης, των οποίων η αποτελεσματικότητα έχει αξιολογηθεί σε διάφορες έρευνες.

Οι μαθητές με μαθησιακές διαταραχές είναι αυτοί που εκδηλώνουν μία σημαντική εκπαιδευτική ασυμφωνία ανάμεσα στο εκτιμώμενο νοητικό τους δυναμικό και στην πραγματική τους παρουσία, πράγμα που τους κάνει ευάλωτους σε εκφοβιστικές συμπεριφορές και υποψήφια 'θύματα'.

Στους συμμετέχοντες παρουσιάστηκαν παραδείγματα και θα αποσταλεί ηλεκτρονικά το υλικό της παρουσίασης και μελέτες περίπτωσης.

Φωτογραφίες από την επιμόρφωση θα βρείτε πιο κάτω:


Ευχαριστούμε πολύ το διευθυντή του 8ου Γυμνασίου Βόλου κ. Συκιώτη για την ευγενική παραχώρηση της αίθουσας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δράσεις Ενεργού Πολιτειότητας: Συνάντηση (συν)εργασίας με διευθυντές σχολικών μονάδων παιδαγωγικής ευθύνης

Σήμερα Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025 υλοποιήθηκε διαδικτυακά συνάντηση συνεργασίας με διευθυντές σχολείων παιδαγωγικής ευθύνης με θέματα: ·          «Δράσεις ενεργού πολίτη» ·          Εύρυθμη λειτουργία σχολικών μονάδων,  ·          Σχολική διαμεσολάβηση  ·          Ενδοσχολική επιμόρφωση ·          Ετεροπαρατήρηση ·          Άλλα θέματα παιδαγωγικά, διδακτικά κλπ.   Θα βρείτε την παρουσίαση για διευθυντές εδώ Στους διευθυντές δόθηκαν επίσης οι σύνδεσμοι των padlet που δημιουργήθηκαν με εκπαιδευτικούς των σχολείων και επικαιροποιούνται καθημερινά,  με σκοπό να αποσταλούν σε μαθητές και γονείς για ενημέρωση: 1. 5ο ΓΕ.Λ Ζωγράφου με θέμα την (κάθε μορφής) Βία 2. 16ο Γυμνάσιο Αθηνών με θέμα την Εφηβεία 3. 1ο Γυμνάσιο Ζωγράφο...

Διαδικτυακή επιμόρφωση εκπαιδευτικών με θέμα «TPR: Total Physical Response»

  Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας και σύμφωνα με τις ανωτέρω σχετικές, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή, επιμορφωτική συνάντηση για εκπαιδευτικούς Π Ε06 Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων (διδασκόντων/ουσών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού) την Παρασκευή, 22-11-2024 και ώρα 13:15 - 14:00 με θέμα:  « TPR : Total Physical R esponse » και εισηγήτρια την Shannon McIntyre .   Το Total Physical Response (TPR) αποτελεί μέθοδο διδασκαλίας ξένων γλωσσών, η οποία βασίζεται στον συντονισμό της γλώσσας και της σωματικής κίνησης. Στην επιμορφωτική συνάντηση, δόθηκαν πρακτικές οδηγίες για την εφαρμογή του στην τάξη.   Βιογραφικό Εισηγήτριας: Η Shannon McIntyre είναι Education Specialist and Program Manager , με 15ετή εμπειρία στον σχεδιασμό αναλυτικών προγραμμάτων για τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας   σε μαθητές/τριες μικρής ηλικίας καθώς και στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών με έμφαση στην εισαγωγή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας στην εκπαίδευση στις ΗΠΑ,...

Ένας οδηγός για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στα Νηπιαγωγεία!

  Αγαπητοί/ες εκπαιδευτικοί της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία, Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, θα ήθελα να εκφράσω αφενός τα συγχαρητήριά μου για την ανάληψη υπηρεσίας σε νηπιαγωγεία και αφετέρου τη βαθιά μου εκτίμηση και ευγνωμοσύνη για την αφοσίωση και τον ενθουσιασμό σας. Η δουλειά σας είναι καθοριστική για την ανάπτυξη και τη μάθηση των μικρών παιδιών, και ειδικά για την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας από την τρυφερή ηλικία του νηπιαγωγείου. Συμβάλλετε σημαντικά στην οικοδόμηση μιας θετικής στάσης προς την αγγλική γλώσσα και τη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών. Η υπομονή σας, η δημιουργικότητά σας και η ικανότητά σας να ενσωματώνετε τη γλώσσα σε διασκεδαστικές δραστηριότητες κάνουν τη μάθηση μια ευχάριστη εμπειρία για τους μικρούς σας μαθητές. Εύχομαι η φετινή χρονιά να είναι γεμάτη χαμόγελα, επιτυχίες και δημιουργικές στιγμές. Να συνεχίσετε να εμπνέετε τα παιδιά με την αγάπη σας για τη γλώσσα και την εκπαίδευση. Είμαι σίγουρη ότι με την αφοσίωσή σας, θα συνεχίσετε ...