Εφαρμογή στην Τάξη και Ανατροφοδότηση: Η Αξία της 2ης Υποστηρικτικής Συνεδρίας της Επιμόρφωσης Β2 Επιπέδου Τ.Π.Ε.

Σήμερα πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η 2η υποστηρικτική συνεδρία της επιμόρφωσης Β2 Επιπέδου Τ.Π.Ε., δίνοντας την ευκαιρία στις συμμετέχουσες εκπαιδευτικούς να μοιραστούν μια πολύτιμη εμπειρία: την εφαρμογή των δραστηριοτήτων/σεναρίων στην τάξη τους.

Η συνάντηση εξελίχθηκε σε έναν γόνιμο διάλογο, όπου οι επιμορφούμενες αντάλλαξαν ιδέες, προβληματισμούς και πρακτικές λύσεις, προσφέροντας και λαμβάνοντας ουσιαστική ανατροφοδότηση. Αυτή η αλληλεπίδραση είναι ζωτικής σημασίας, καθώς επιβεβαιώνει τη φιλοσοφία των προγραμμάτων επιμόρφωσης Β2 Επιπέδου Τ.Π.Ε.


Η «Εφαρμογή στην Τάξη» ως Οργανικό Κομμάτι της Επιμόρφωσης

Τα προγράμματα Β2 επιπέδου, πέρα από τη θεωρητική και πρακτική κατάρτιση, ενσωματώνουν ως οργανικό κομμάτι την «εφαρμογή στην τάξη». Αυτό σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ενσωματώσουν τις νέες γνώσεις και δεξιότητες που αποκτούν σχετικά με τις ψηφιακές τεχνολογίες, στη δική τους διδακτική πρακτική, μέσα στο φυσικό περιβάλλον της σχολικής τους τάξης, έχοντας την συνεχή υποστήριξη και καθοδήγηση των επιμορφωτών τους.

Βασικοί Στόχοι της Εφαρμογής στην Τάξη

Οι συναντήσεις υποστήριξης και η γενικότερη διαδικασία της εφαρμογής στην τάξη έχουν σαφείς και σημαντικούς στόχους:

  • Ενθάρρυνση για Ένταξη Τ.Π.Ε.: Να ενθαρρυνθούν οι εκπαιδευτικοί να εντάξουν τις ψηφιακές τεχνολογίες στη διδακτική τους, ξεπερνώντας τις δυσκολίες και τα στερεότυπα των συνηθισμένων πρακτικών.

  • Ανάπτυξη Συνεργασίας: Να αναπτυχθεί η επικοινωνία, η αλληλεπίδραση και οι συνεργατικές πρακτικές μεταξύ των συναδέλφων.

  • Προσαρμογή Διδακτικού Υλικού: Να αναπτυχθούν ικανότητες επιλογής, προσαρμογής και βελτίωσης διδακτικών δραστηριοτήτων/σεναρίων, λαμβάνοντας υπόψη τους διδακτικούς στόχους και τις συνθήκες της τάξης.

  • Αξιοποίηση Τ.Π.Ε. ανά Γνωστικό Αντικείμενο: Να αναπτυχθούν ικανότητες αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, ανάλογα με την ειδικότητα του εκπαιδευτικού.

  • Βελτίωση Ικανοτήτων Εφαρμογής: Να αναπτυχθούν οι ικανότητες εφαρμογής συγκεκριμένων διδακτικών δραστηριοτήτων και σεναρίων.

Η Αφετηρία για Ευρύτερους Στόχους

Η εφαρμογή στην τάξη λειτουργεί παράλληλα ως η αφετηρία για την επίτευξη ευρύτερων και μακροπρόθεσμων στόχων:

  • Σχεδιασμός Καινοτομίας: Ανάπτυξη ικανοτήτων σχεδίασης καινοτομικών δραστηριοτήτων και σεναρίων, όπου αναδεικνύεται η προστιθέμενη αξία των Τ.Π.Ε.

  • Αναστοχασμός: Ανάδειξη της σημασίας του αναστοχασμού για τη βελτίωση της διδακτικής πρακτικής, ειδικά σε σχέση με την ψηφιακώς υποστηριζόμενη διδασκαλία.

  • Δημιουργία & Διαμοιρασμός Υλικού: Ανάπτυξη της ικανότητας δημιουργίας ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και ανάρτησής του για να είναι προσβάσιμο από μαθητές και άλλους εκπαιδευτικούς.

  • Ενεργητική Συμμετοχή Μαθητών: Υποστήριξη του προβληματισμού για την ενεργητική συμμετοχή και την πρόκληση του ενδιαφέροντος των μαθητών στη διδακτική διαδικασία.

Η σημερινή συνεδρία απέδειξε πόσο κρίσιμη είναι η πρακτική εφαρμογή και η συνεργατική ανατροφοδότηση για την ενίσχυση του ρόλου των εκπαιδευτικών στην ψηφιακή εποχή!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δράσεις Ενεργού Πολιτειότητας: Συνάντηση (συν)εργασίας με διευθυντές σχολικών μονάδων παιδαγωγικής ευθύνης

Διαδικτυακή επιμόρφωση εκπαιδευτικών με θέμα «TPR: Total Physical Response»

Εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης ΑΙ στην εκπαιδευτική πράξη (Διαδικτυακή επιμόρφωση για εκπαιδευτικούς)