Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

10ο ΓΕΛ ΛΑΡΙΣΑΣ - Σχολείο πρέσβης ΕΚ 2018-19

Το 10ο ΓΕΛ Λάρισας συμμετέχει φέτος για πρώτη χρονιά στο πρόγραμμα

Σχολεία πρέσβεις Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου


Κατά την ακαδημαϊκή χρονιά περίπου 100 σχολεία από όλη την Ελλάδα συμμετέχουν με ενθουσιασμό στο Πρόγραμμα, φέρνοντας τη χώρα μας ανάμεσα στα κράτη μέλη με το μεγαλύτερο αριθμό συμμετεχόντων σχολείων. Το Πρόγραμμα υλοποιείται κατόπιν επίσημης στήριξης από το Προεδρείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ενώ στην Ελλάδα το Πρόγραμμα υποστηρίζεται από το Υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας και την Βουλή των Ελλήνων. 



Υπενθυμίζεται πως ο βασικός στόχος του προγράμματος είναι (1) να αναδείξει τις αξίες του Ευρωπαϊκού δημοκρατικού κοινοβουλευτισμού και (2) να ωθήσει τους νέους να γίνουν ενεργοί πολίτες και να συμμετέχουν στα κοινά.  Σημαντικό στοιχείο στο Πρόγραμμα είναι η αναβάθμιση της γνώσης των συμμετεχόντων γύρω από τον Ευρωπαϊκό δημοκρατικό κοινοβουλευτισμό.

Οι θεματικές ενότητες τις οποίες επιλέξαμε και θα εστιάσουμε φέτος είναι:
1. Μετανάστευση (το συνδέσαμε με την α Λυκείου σε σχέση με το μάθημα των αγγλικών και με project). Στις 13 Μαρτίου έχουμε καλέσει σε τηλεδιάσκεψη (για 2 τμήματα της α λυκείου από 10.10 - 10.40) την κ Αυγή Βαφείδου , για παρουσίαση σχετικά με τα παρακάτω θέματα και συζήτηση με τους μαθητές. Η κ Βαφείδου είναι Υπεύθυνη Σχολικής Διαρροής κ Ένταξης στο Σχολικό περιβαλλον στην OMNES και η θεματολογία της έχει ως εξής:
1. Eidomeni 2. How and when education for the Greek refugee crisis began 3. NGO-Save the Children and others 4. Omnes 5. Volunteering 6. Current situation (from crisis to integration) 7.Refoulement and Assisted Voluntary Return Program 8. Discussion and Questions.
2. Μέλλον της Ευρώπης (το συνδέσαμε με το Europass για τη γ Λυκείου)
3. Εξοικείωση μαθητών Γ1, Γ2 και Γ3 Λυκείου και Α2 με τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τη λειτουργία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με διαγωνισμούς του ΕΚ και πληροφορίες που απορρέουν από το υλικό του προγράμματος που μας έχει αποσταλεί, έτσι ώστε οι μαθητές μας να ψηφίσουν στις Ευρωεκλογές και να αποτελέσουν μέρος της προσπάθειας να πείσουμε τους συμπολίτες μας να ψηφίσουν στις Ευρωεκλογές.

Από το Νοέμβριο 2018 ξεκινήσαμε τις δράσεις μας για το πρόγραμμα με στόχο μια σημαντική ημερομηνία για εμένα, για εσένα αλλά και για την Ευρώπη: την 26η Μαίου.

Έχουμε το προνόμιο να ακουστεί η άποψη μας με το να ψηφίσουμε στις ευρωπαϊκές εκλογές, γιατί όπως είπαν και οι πρόγονοί μας σπουδαίοι φιλόσοφοι:

«Το να υπάρχεις σημαίνει να πράττεις» (Σωκράτης)

«Πολίτης δ' ἁπλῶς οὐδενί τῶν ἂλλων ὁρίζεται μᾶλλον ἢ τῷ μετέχειν
κρίσεως και ἀρχῆς». (Πολιτικά 1275a24)

Στις δράσεις μας στις παραπάνω τάξεις, οι μαθητές μας έμαθαν για την ΕΕ, διάβασαν για τη δύναμη της ψήφου και την αξία συμμετοχής στις ευρωεκλογές, και έμαθαν για το πώς μπορούν οι ευρωεκλογές να καθορίσουν το μέλλον της Ευρωπαϊκής ένωσης και τη ζωή μας, εξοικειώθηκαν με τη πλατφόρμα Αυτή τη φορά ψηφίζω, με τη λειτουργία του ΕΚ, έπαιξαν σε ομάδες σε παιχνίδια γνώσεις και επισκέφθηκαν τη γωνιά του παιδιού στην ελληνική σελίδα της ΕΕ, έμαθαν για την ιστορία δημιουργίας της ΕΕ, και γνώρισαν το Galileo, το ευρωπαϊκό σύστημα δορυφορικής πλοήγησης που παρέχει στους χρήστες βελτιωμένες πληροφορίες θέσης και χρόνου και έμαθαν για τη συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Συνοχής στην Ελλάδα και τη διαφορά ανάμεσα στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και παρακολούθησαν το σχετικό βίντεο. Επίσης, οι μαθητές έμαθαν τι έχει κάνει μέχρι τώρα η Ευρώπη για μας, και από πού μπορούν να αντλούν πληροφορίες σχετικά με την εκπαίδευση, την εργασία,τα ταξίδια και πολλά άλλα που αφορούν τους νέους και γιατί πρέπει να ψηφίσουν!. Έγινε θερμή παρότρυνση σε όλους τους μαθητές μας να επισκέπτονται συχνά την ιστοσελίδα του Γραφείου του ΕΚ στην Ελλάδα (www.europarl.europa.eu/greece) καθώς και τους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης του Γραφείου, όπως το Twitter (https://twitter.com/EP_Hellas), το Facebook (https://www.facebook.com/EPHellas), το Youtube (www.youtube.com/europarlgr) και το Instagram (http://instagram.com/EPHellas). To hashtag του προγράμματος είναι το #EPambassadorSchool




Φωτογραφικό υλικό από την προετοιμασία μας



και τις δράσεις μας ως τώρα θα βρείτε πιο κάτω:





































Με εκτίμηση

SENIOR AMBASSADORS
Παπαϊωάννου Βασιλική, ΠΕ06 
Κότσης Δημήτριος, ΠΕ04
Καρασίμος Ζήσης, ΠΕ 86 


JUNIOR AMBASSADORS
Αργυρούλη Μαρία, Γ Λυκείου 
Τσούτσας Αγγελος, β Λυκείου
Αντέτα Γκιόνα, Α Λυκείου  






Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασίααπό τον Βασιλική Παπαϊωάννου χορηγείται με άδειαCreative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δράσεις Ενεργού Πολιτειότητας: Συνάντηση (συν)εργασίας με διευθυντές σχολικών μονάδων παιδαγωγικής ευθύνης

Σήμερα Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025 υλοποιήθηκε διαδικτυακά συνάντηση συνεργασίας με διευθυντές σχολείων παιδαγωγικής ευθύνης με θέματα: ·          «Δράσεις ενεργού πολίτη» ·          Εύρυθμη λειτουργία σχολικών μονάδων,  ·          Σχολική διαμεσολάβηση  ·          Ενδοσχολική επιμόρφωση ·          Ετεροπαρατήρηση ·          Άλλα θέματα παιδαγωγικά, διδακτικά κλπ.   Θα βρείτε την παρουσίαση για διευθυντές εδώ Στους διευθυντές δόθηκαν επίσης οι σύνδεσμοι των padlet που δημιουργήθηκαν με εκπαιδευτικούς των σχολείων και επικαιροποιούνται καθημερινά,  με σκοπό να αποσταλούν σε μαθητές και γονείς για ενημέρωση: 1. 5ο ΓΕ.Λ Ζωγράφου με θέμα την (κάθε μορφής) Βία 2. 16ο Γυμνάσιο Αθηνών με θέμα την Εφηβεία 3. 1ο Γυμνάσιο Ζωγράφο...

Διαδικτυακή επιμόρφωση εκπαιδευτικών με θέμα «TPR: Total Physical Response»

  Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας και σύμφωνα με τις ανωτέρω σχετικές, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή, επιμορφωτική συνάντηση για εκπαιδευτικούς Π Ε06 Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων (διδασκόντων/ουσών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού) την Παρασκευή, 22-11-2024 και ώρα 13:15 - 14:00 με θέμα:  « TPR : Total Physical R esponse » και εισηγήτρια την Shannon McIntyre .   Το Total Physical Response (TPR) αποτελεί μέθοδο διδασκαλίας ξένων γλωσσών, η οποία βασίζεται στον συντονισμό της γλώσσας και της σωματικής κίνησης. Στην επιμορφωτική συνάντηση, δόθηκαν πρακτικές οδηγίες για την εφαρμογή του στην τάξη.   Βιογραφικό Εισηγήτριας: Η Shannon McIntyre είναι Education Specialist and Program Manager , με 15ετή εμπειρία στον σχεδιασμό αναλυτικών προγραμμάτων για τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας   σε μαθητές/τριες μικρής ηλικίας καθώς και στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών με έμφαση στην εισαγωγή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας στην εκπαίδευση στις ΗΠΑ,...

Ένας οδηγός για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στα Νηπιαγωγεία!

  Αγαπητοί/ες εκπαιδευτικοί της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία, Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, θα ήθελα να εκφράσω αφενός τα συγχαρητήριά μου για την ανάληψη υπηρεσίας σε νηπιαγωγεία και αφετέρου τη βαθιά μου εκτίμηση και ευγνωμοσύνη για την αφοσίωση και τον ενθουσιασμό σας. Η δουλειά σας είναι καθοριστική για την ανάπτυξη και τη μάθηση των μικρών παιδιών, και ειδικά για την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας από την τρυφερή ηλικία του νηπιαγωγείου. Συμβάλλετε σημαντικά στην οικοδόμηση μιας θετικής στάσης προς την αγγλική γλώσσα και τη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών. Η υπομονή σας, η δημιουργικότητά σας και η ικανότητά σας να ενσωματώνετε τη γλώσσα σε διασκεδαστικές δραστηριότητες κάνουν τη μάθηση μια ευχάριστη εμπειρία για τους μικρούς σας μαθητές. Εύχομαι η φετινή χρονιά να είναι γεμάτη χαμόγελα, επιτυχίες και δημιουργικές στιγμές. Να συνεχίσετε να εμπνέετε τα παιδιά με την αγάπη σας για τη γλώσσα και την εκπαίδευση. Είμαι σίγουρη ότι με την αφοσίωσή σας, θα συνεχίσετε ...