Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επίσκεψη στο 1ο Γυμνάσιο Ζωγράφου

 

Κάθε φορά που επισκέπτομαι σχολείο παιδαγωγικής ή επιστημονικής ευθύνης, η καρδιά μου χτυπάει δυνατά γιατί δεν ξέρω πώς θα με αγγίξει ο τρόπος έκφρασης των παιδιών (αλλά και των εκπαιδευτικών) κάθε φορά, πώς θα βρω τρόπο/ους να ενθαρρύνω, να στηρίξω ή απλώς να χειροκροτήσω εκπαιδευτικούς, μαθητές (και γονείς) που συμμετείχαν σε ένα άρτιο αποτέλεσμα για να δικαιώσω την προσπάθειά τους

Το blog μου παραμένει χώρος κατάθεσης σκέψεων, συναισθημάτων και εικόνων δικών μου και χαίρομαι πολύ γιατί σε βάθος χρόνου θα μπορώ να ανατρέχω, να αναπολώ, να χαίρομαι και να καμαρώνω γιατί έζησα για άλλη μια φορά από κοντά ένα αποτέλεσμα για το οποίο πολλοί εκπαιδευτικοί θα καμάρωναν και θα επιθυμούσαν να είχαν σχεδιάσει  ή υλοποιήσει με έναν παρόμοιο τρόπο.

Έλαβα την πρόκληση για συμμετοχή στις δράσεις με αφορμή τη λήξη της σχολικής χρονιάς από σχολείο παιδαγωγικής ευθύνης και συγκεκριμένα από την εμπνευστή της δράσης κ. Καρύδη Ιουλία, φιλόλογο σε συνεργασία με τη φυσικό Ντζιού Ιωάννα : το 1ο Γυμνάσιο Ζωγράφου. Αποφάσισα να το επισκεφθώ, τη Δευτέρα 19.6.2023 στις 20.30 για να παρακολουθήσω αυτό που έλεγε η πρόκληση:

Δημιουργική γραφή (Μια στιγμή, μια ζωή…σε ένα κλικ), παρουσίαση κειμένων μαθητών συνοδεία μουσικής!


 

Η πρώτη μου διαδρομή στου Ζωγράφου: Η πρώτη μου επίσκεψη στο σχολείο. 

Οι μαθητές κλήθηκαν να καταγράψουν τις σκέψεις τους επιλέγοντας φωτογραφίες ή ηχητικά αποσπάσματα και βρήκαν την ευκαιρία να εκφράσουν με το δικό τους μοναδικό τρόπο ό,τι βαθύτερο είχαν μέσα τους, αναπτύσσοντας δεξιότητες δημιουργικής έκφρασης. Η δημιουργική τους γραφή ταυτίστηκε με την επινόηση, αλλά και τη μυθοπλασία. Οι μαθητές δημιούργησαν γεγονότα, σκηνές, διαλόγους, χαρακτήρες, κόσμους ολόκληρους. Εξωτερίκευσαν το εσωτερικό τους κόσμο, επιλέγοντας συναρπαστικά θέματα, πλέκοντας ιστορίες για την αγάπη, τη ζωή, τον έρωτα, τα ταξίδια, το φως και τη θάλασσα, δραματοποίησαν σκηνές και προκάλεσαν συναισθηματική φόρτιση και ανταπόκριση σε όλους τους παρευρισκόμενους.





Μια μεγάλη παρέα ώριμων παιδιών γυμνασίου έδωσαν έκφραση στη χαρά, στο πάθος και στη λύπη και με θεατρικό λόγο συνοδευόμενο από μουσική απέδειξαν ότι η δημιουργική γραφή δεν είναι κάτι που γράφεται απλώς σε ένα χαρτί.

 

Η γραφή των μαθητών ζωντάνεψε μπροστά στα μάτια μας, οι ιστορίες τους έγιναν και δικές μας και μας ενέπλεξαν συναισθηματικά και διανοητικά στον κόσμο τους. Η πλοκή των γεγονότων παρουσιάστηκε με τέτοιο τρόπο που κράτησε το ενδιαφέρον μας ζωντανό για σχεδόν 2 ώρες και οι μαθητές ανέδειξαν τη συγγραφική τους επινοητικότητα, τη γλωσσική καλλιέργεια, την κινητοποίηση της φαντασίας τους και τη δημιουργικότητα μέσα στην τάξη.

 

Τους διαλόγους και την αφήγηση έντυσαν μουσικά με υπέροχα τραγούδια μαθητές και καθηγητές του σχολείου.  Θερμά συγχαρητήρια για το συντονισμό, τη μουσική υπόκρουση και το τραγούδι αξίζουν στον κ. Κριτσωτάκη, φιλόλογο του σχολείου, έναν πραγματικά ταλαντούχο συνάδελφο, ο οποίος βρήκε τον τρόπο να αναδείξει το ταλέντο του στο σχολείο, αγκαλιάζοντας μουσικά τα κείμενα των μαθητών και συνδέοντας τα με τις κατάλληλες μουσικές επιλογές, τραγουδώντας και ο ίδιος. Για μένα άλλη μια έκπληξη της βραδιάς ήταν ο μπαμπάς μαθήτριας του σχολείου, ο Μπάμπης Στόκας, μουσικός, τραγουδοποιός και τραγουδιστής  αλλά και στιχουργός – συνθέτης ο οποίος τραγούδησε μαζί με την κόρη του τις ‘Κλειδαριές’, ένα τραγούδι που πρωτοτραγούδησε με το Γιώργο Νταλάρα.

 


Θερμές ευχαριστίες για την πρόσκληση και το αγκάλιασμα στη διευθύντρια του σχολείου κ. Καραμάτσιου Χρυσούλα, στους συντελεστές της εκδήλωσης και όλο το σύλλογο διδασκόντων, στους μαθητές  που αποτελούν τον όμιλο δημιουργικής γραφής αλλά και στους γονείς που παρευρίσκονταν για να καμαρώσουν τα παιδιά τους.




 


Σχόλια

  1. Αγαπητή κυρία Παπαϊωάννου, σας ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία σας στην εκδήλωση του σχολείου μας, καθώς και για την ζωντανή περιγραφή της στην ιστοσελίδα σας. Να είστε καλά! Καλή θητεία ως Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης στο 1ο Γυμνάσιο Ζωγράφου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δράσεις Ενεργού Πολιτειότητας: Συνάντηση (συν)εργασίας με διευθυντές σχολικών μονάδων παιδαγωγικής ευθύνης

Σήμερα Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025 υλοποιήθηκε διαδικτυακά συνάντηση συνεργασίας με διευθυντές σχολείων παιδαγωγικής ευθύνης με θέματα: ·          «Δράσεις ενεργού πολίτη» ·          Εύρυθμη λειτουργία σχολικών μονάδων,  ·          Σχολική διαμεσολάβηση  ·          Ενδοσχολική επιμόρφωση ·          Ετεροπαρατήρηση ·          Άλλα θέματα παιδαγωγικά, διδακτικά κλπ.   Θα βρείτε την παρουσίαση για διευθυντές εδώ Στους διευθυντές δόθηκαν επίσης οι σύνδεσμοι των padlet που δημιουργήθηκαν με εκπαιδευτικούς των σχολείων και επικαιροποιούνται καθημερινά,  με σκοπό να αποσταλούν σε μαθητές και γονείς για ενημέρωση: 1. 5ο ΓΕ.Λ Ζωγράφου με θέμα την (κάθε μορφής) Βία 2. 16ο Γυμνάσιο Αθηνών με θέμα την Εφηβεία 3. 1ο Γυμνάσιο Ζωγράφο...

Διαδικτυακή επιμόρφωση εκπαιδευτικών με θέμα «TPR: Total Physical Response»

  Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας και σύμφωνα με τις ανωτέρω σχετικές, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή, επιμορφωτική συνάντηση για εκπαιδευτικούς Π Ε06 Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων (διδασκόντων/ουσών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού) την Παρασκευή, 22-11-2024 και ώρα 13:15 - 14:00 με θέμα:  « TPR : Total Physical R esponse » και εισηγήτρια την Shannon McIntyre .   Το Total Physical Response (TPR) αποτελεί μέθοδο διδασκαλίας ξένων γλωσσών, η οποία βασίζεται στον συντονισμό της γλώσσας και της σωματικής κίνησης. Στην επιμορφωτική συνάντηση, δόθηκαν πρακτικές οδηγίες για την εφαρμογή του στην τάξη.   Βιογραφικό Εισηγήτριας: Η Shannon McIntyre είναι Education Specialist and Program Manager , με 15ετή εμπειρία στον σχεδιασμό αναλυτικών προγραμμάτων για τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας   σε μαθητές/τριες μικρής ηλικίας καθώς και στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών με έμφαση στην εισαγωγή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας στην εκπαίδευση στις ΗΠΑ,...

Ένας οδηγός για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στα Νηπιαγωγεία!

  Αγαπητοί/ες εκπαιδευτικοί της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία, Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, θα ήθελα να εκφράσω αφενός τα συγχαρητήριά μου για την ανάληψη υπηρεσίας σε νηπιαγωγεία και αφετέρου τη βαθιά μου εκτίμηση και ευγνωμοσύνη για την αφοσίωση και τον ενθουσιασμό σας. Η δουλειά σας είναι καθοριστική για την ανάπτυξη και τη μάθηση των μικρών παιδιών, και ειδικά για την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας από την τρυφερή ηλικία του νηπιαγωγείου. Συμβάλλετε σημαντικά στην οικοδόμηση μιας θετικής στάσης προς την αγγλική γλώσσα και τη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών. Η υπομονή σας, η δημιουργικότητά σας και η ικανότητά σας να ενσωματώνετε τη γλώσσα σε διασκεδαστικές δραστηριότητες κάνουν τη μάθηση μια ευχάριστη εμπειρία για τους μικρούς σας μαθητές. Εύχομαι η φετινή χρονιά να είναι γεμάτη χαμόγελα, επιτυχίες και δημιουργικές στιγμές. Να συνεχίσετε να εμπνέετε τα παιδιά με την αγάπη σας για τη γλώσσα και την εκπαίδευση. Είμαι σίγουρη ότι με την αφοσίωσή σας, θα συνεχίσετε ...