Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«'Ψυχική Ανθεκτικότητα και Ενδυνάμωση»

Υλοποιήθηκε σήμερα  Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2024 και ώρα 12.00- 14.00  η διαδικτυακή επιμόρφωση με θέμα: «Ψυχική Ανθεκτικότητα και Ενδυνάμωση» στην ηλεκτρονική πλατφόμα webex για όλους/όλες τους εκπαιδευτικούς των σχολείων παιδαγωγικής μας ευθύνης. 

Ψυχική ανθεκτικότητα είναι η ικανότητα να αντεπεξέρχεται κανείς και να προσαρμόζεται στις αντιξοότητες, σε τραυματικά ή τραγικά γεγονότα, σε απειλητικά γεγονότα ή καταστάσεις που προκαλούν σημαντικό στρες. Η ψυχική ανθεκτικότητα δε μας βοηθά απλώς να τα βγάζουμε πέρα στις δυσκολίες. Αποτελεί μία συνεχόμενη διαδικασία που έχει να κάνει με βαθιά προσωπική αλλαγή και ανάπτυξη. Η ψυχική ανθεκτικότητα δεν είναι ένα χαρακτηριστικό προσωπικότητας που κάποιοι έχουν και κάποιοι όχι. Αντίθετα, είναι μια διαδικασία, που μπορούν όλοι να καλλιεργήσουν.



Εισηγήτρια της επιμόρφωσης η ειδικός κ. Γκίκα, ψυχολόγος του Χαμόγελου του Παιδιού και  κλινική νευροψυχολόγος, η οποία εργάζεται στον Οργανισμό (Χαμόγελο του Παιδιού)  τα τελευταία πέντε χρόνια τόσο στο κομμάτι της πρόληψης όσο και στο κομμάτι της παρέμβασης στην κρίση και της υποστήριξης παιδιών, γονέων εκπαιδευτικών και οικογενειών. Επίσης, συντονίζει το Κέντρο για τη Διαδικτυακή Ασφάλεια του Οργανισμού. Κατά τη διάρκεια της εισήγησης παρουσιάστηκε η Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056 και η Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000.




Η   βάση της ψυχικής ανθεκτικότητας είναι η επαφή μας με άλλους ανθρώπους. Κι ένας από τους λόγους που επιλέξαμε αυτή την επιμόρφωση σήμερα ήταν αφενός γιατί το ζήτησαν οι εκπαιδευτικοί και αφετέρου επειδή θέλαμε να υποστηρίξουμε αυτή την ανθρώπινη επαφή που πιστεύουμε ότι  όλοι χρειαζόμαστε για να παραμείνουμε συνδεδεμένοι και να λάβουμε υποστήριξη. 



Η κ. Γκίκα, αφού όρισε τι είναι και τι δεν είναι ψυχική ανθεκτικότητα, μίλησε για την αξία των συναισθημάτων, την αναζήτηση τρόπων ενδυνάμωσης, τη δημιουργία σχέσεων, τη φροντίδα του εαυτού, την έμφαση στις υγιείς σκέψεις, την αναζήτηση βοήθειας από ειδικούς, την αυτοεκπαίδευση στην ομορφιά, τη δύναμη των λέξεων που λέμε στον εαυτό μας και στους άλλους, τη σύνδεση με τους άλλους και τη σημασία της ενεργής ακρόασης.




Κατά τη διάρκεια της εισήγησης, η κ. Γκίκα έδωσε με παραδείγματα και βίωμα τις έννοιες και αξίες που συνδέονται με την ψυχική ανθεκτικότητα και προβλημάτισε τους εκπαιδευτικούς ως προς το υποστηρικτικό τους υπόβαθρο, τα θέματα που βρίσκονται εντός και εκτός ελέγχου μας και την αναζήτηση πραγμάτων που ανακουφίζουν το συναίσθημα και τρόπων που ενδυναμώνουν την επικοινωνία με τους άλλους. 





Η κ. Γκίκα έδωσε ιδέες για το πώς μπορεί το σχολείο να ενισχύσει τη ψυχική ανθεκτικότητα των μαθητών και μίλησε για την αξία των συναισθημάτων:







Η εκδήλωση ήταν μια συνδιοργάνωση των Συμβούλων Εκπαίδευσης κλ. ΠΕ06 (Αγγλικής) Α΄ Αθήνας. 

Ευχαριστούμε πολύ το Χαμόγελο του Παιδιού για τη συνεργασία!

Παπαϊωάννου Βασιλική

Κάλφογλου Χριστίνα

Βακαλούδη Αικατερίνη


 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δράσεις Ενεργού Πολιτειότητας: Συνάντηση (συν)εργασίας με διευθυντές σχολικών μονάδων παιδαγωγικής ευθύνης

Σήμερα Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025 υλοποιήθηκε διαδικτυακά συνάντηση συνεργασίας με διευθυντές σχολείων παιδαγωγικής ευθύνης με θέματα: ·          «Δράσεις ενεργού πολίτη» ·          Εύρυθμη λειτουργία σχολικών μονάδων,  ·          Σχολική διαμεσολάβηση  ·          Ενδοσχολική επιμόρφωση ·          Ετεροπαρατήρηση ·          Άλλα θέματα παιδαγωγικά, διδακτικά κλπ.   Θα βρείτε την παρουσίαση για διευθυντές εδώ Στους διευθυντές δόθηκαν επίσης οι σύνδεσμοι των padlet που δημιουργήθηκαν με εκπαιδευτικούς των σχολείων και επικαιροποιούνται καθημερινά,  με σκοπό να αποσταλούν σε μαθητές και γονείς για ενημέρωση: 1. 5ο ΓΕ.Λ Ζωγράφου με θέμα την (κάθε μορφής) Βία 2. 16ο Γυμνάσιο Αθηνών με θέμα την Εφηβεία 3. 1ο Γυμνάσιο Ζωγράφο...

Διαδικτυακή επιμόρφωση εκπαιδευτικών με θέμα «TPR: Total Physical Response»

  Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας και σύμφωνα με τις ανωτέρω σχετικές, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή, επιμορφωτική συνάντηση για εκπαιδευτικούς Π Ε06 Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων (διδασκόντων/ουσών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού) την Παρασκευή, 22-11-2024 και ώρα 13:15 - 14:00 με θέμα:  « TPR : Total Physical R esponse » και εισηγήτρια την Shannon McIntyre .   Το Total Physical Response (TPR) αποτελεί μέθοδο διδασκαλίας ξένων γλωσσών, η οποία βασίζεται στον συντονισμό της γλώσσας και της σωματικής κίνησης. Στην επιμορφωτική συνάντηση, δόθηκαν πρακτικές οδηγίες για την εφαρμογή του στην τάξη.   Βιογραφικό Εισηγήτριας: Η Shannon McIntyre είναι Education Specialist and Program Manager , με 15ετή εμπειρία στον σχεδιασμό αναλυτικών προγραμμάτων για τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας   σε μαθητές/τριες μικρής ηλικίας καθώς και στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών με έμφαση στην εισαγωγή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας στην εκπαίδευση στις ΗΠΑ,...

Ένας οδηγός για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στα Νηπιαγωγεία!

  Αγαπητοί/ες εκπαιδευτικοί της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία, Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, θα ήθελα να εκφράσω αφενός τα συγχαρητήριά μου για την ανάληψη υπηρεσίας σε νηπιαγωγεία και αφετέρου τη βαθιά μου εκτίμηση και ευγνωμοσύνη για την αφοσίωση και τον ενθουσιασμό σας. Η δουλειά σας είναι καθοριστική για την ανάπτυξη και τη μάθηση των μικρών παιδιών, και ειδικά για την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας από την τρυφερή ηλικία του νηπιαγωγείου. Συμβάλλετε σημαντικά στην οικοδόμηση μιας θετικής στάσης προς την αγγλική γλώσσα και τη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών. Η υπομονή σας, η δημιουργικότητά σας και η ικανότητά σας να ενσωματώνετε τη γλώσσα σε διασκεδαστικές δραστηριότητες κάνουν τη μάθηση μια ευχάριστη εμπειρία για τους μικρούς σας μαθητές. Εύχομαι η φετινή χρονιά να είναι γεμάτη χαμόγελα, επιτυχίες και δημιουργικές στιγμές. Να συνεχίσετε να εμπνέετε τα παιδιά με την αγάπη σας για τη γλώσσα και την εκπαίδευση. Είμαι σίγουρη ότι με την αφοσίωσή σας, θα συνεχίσετε ...