Υλοποιήθηκε χθες Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2023 και ώρες 12:00-14:00 διαδικτυακή επιμόρφωση εκπαιδευτικών α/θμιας και β/θμιας εκπαίδευσης κλ. ΠΕ06 των περιοχών της Α Αθήνας, Γ Αθήνας και περιοχής Πειραιά, σε περιβάλλον webex (έγκριση υπ’ αριθμ. 10 Πράξη 15/11-2023 της Ολομέλειας του 1ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής), με θέμα:
«Teaching English to Students with Dyslexia -
Phonemic awareness and Mnemonic techniques»
Επιμορφώτριες ήταν οι :
·
κ. Ξένια Κωνσταντινοπούλου, Ph.D. in Neurolinguistics
(AUTH) and postdoctoral researcher in Special Education (AUTH)
· κ. Βιβέτα Λυμπεράκη, MA in English
Literature (University of Indianopolis), MSc in Neuroscience/Language and
Communication (UCL) and MA in Language Disorders (University of Essex)
H
επιμόρφωση συνδιοργανώθηκε με τις Συμβούλους Εκπαίδευσης κ. Θάλεια
Χατζηγιάννογλου (Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ, 2η
θέση) και κ. Μάρη
Κοταδάκη (ΠΕΙΡΑΙΑΣ, 1η θέση).
Abstract (από την πρόσκληση της επιμόρφωσης):
In
this webinar, Mrs Konstantinopoulou will present to you the first output of the
ongoing-study of Konstantinopoulou et al. (2023) regarding the educational
materials, teaching methods and FL teachers’ attitudes towards SEN in their
classes in Greece. In addition, the following questions will be discussed:
•
What are the main challenges
students with dyslexia face in the English class?
•
How can English teachers
effectively help their students with dyslexia in reading and spelling?
The
teacher is required to be properly trained, when teaching students with
dyslexia and apply specialized teaching methods and most importantly, to
actively involve students in shaping the teaching process by highlighting students’
abilities, so that they feel safe within their diversity and treat it as a
gift. Mrs Lyberaki will be discussing phonemic awareness and mnemonic techniques.
Φωτογραφίες από τη διαδικτυακή επιμόρφωση θα βρείτε εδώ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου